vrijdag 21 juni 2013

Logo herkenning van merken met Google Glass

Stel je voor dat je met Google Glass meteen de logos van alle merken visueel kan herkennen. Een logo is namelijk een vast gegeven dat kan geïdentificeerd en vergeleken worden met de al aanwezige logo's op de merkenpagina's van Google+. Een logo scannen en herkennen kan nu ook al met Google Now sinds de integratie van Google Goggles.

Wanneer je nu een logo zoekt via Google Images en je klikt op ‘vergelijkbare afbeeldingen’, zie je die herkenningssoftware al in werking.

Google Glass biedt na positieve identificatie van het logo
  • een woordje uitleg over het merk,
  • de opties om het merk te 'liken' of te volgen via je Google+ Circles,
  • laat je meteen het laatste nieuws over het merk zien via Google Nieuws 
  • of je wordt meteen doorverbonden met de merkenpagina op Google+ waar je weer alle nieuwe producten, acties en commercials kan ontdekken. 
Zo zal Google Glass verregaande gevolgen hebben voor de reclame-en sponsorwereld:
  • Advertenties in traditionele media zoals de krant, met een duidelijk logo krijgen plots heel wat meer reactiemogelijkheden
  • Gratis hippe t-shirts van ‘coole’ merken of artiesten met een duidelijk logo zijn een toegangspoort naar meer tekst en uitleg, beelden, video’s, muziek, tickets, aanbiedingen, activiteiten, …
  • Sportsponsoring zal, waar men nu maar weinig reclameboodschappen op kwijt kan, plots veel meer mogelijkheden krijgen tot rechtstreeks contact of verkoop
  • Je zal op de hoogte kunnen blijven van de laatste nieuwe modellen van je favoriete automerken door naar het logo op een auto of in een magazine te kijken via Google Glass
  • Eveneens duidelijke logo’s op banners in een website of een app zijn dan een link naar veel meer mogelijkheden
  • Autoreclame zal ook weer in populariteit gaan stijgen
Het gevolg van deze nieuwe evolutie is dat in de komende jaren in alle advertentievormen meer de nadruk gelegd zal worden op een goed ‘identificeerbaar’ logo en wat minder op de boodschap. Je zult nog steeds de aandacht moeten trekken met een pakkende slagzin en/of een attractieve foto. Maar adresgegevens, openingsuren, voordelen, acties hoeven dan niet meer persé vermeld te worden.

Dankzij Google Glass gaan we naast het ‘zoekgedrag’ en ‘klikgedrag’ het ‘herkengedrag’ kunnen gaan meten en lokaliseren met Google Analytics.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Translate