vrijdag 21 juni 2013

Publiceren op het internet (incl. SEO) met Google Glass

Stel je voor dat je met Google Glass via eenvoudige stembediening je blog, website en social media zou kunnen aanvullen. Door het gemak zal het updaten dan ook meer gebeuren.

Vandaag kan je via handige apps of e-mail met Google Blogger een bericht publiceren. D.w.z. een titel, foto, tekst en eventueel een video (via YouTube).

Je blog kan deze publicatie(s) verder
  • publiceren op je website via RSS feed, 
  • delen met je social media zoals Google+, Facebook, Twitter,Linkedin ...
  • en integreren in een nieuwsbrief die automatisch verstuurd wordt naar je contacten en diegene die zich hebben ingeschreven via de website ... 

Je merkt al dat je op deze manier met Google Glass snel kunt publiceren en communiceren met je vrienden, klanten, volgers, prospecten, de pers, ...

Dit zal zeker ook positieve gevolgen hebben voor de ranking van je website, blog en social media in de Google zoekresultaten.

Het verdienmodel van Google is nu nog gebaseerd op Google Adwords, zoekwoordgerelateerde tekstadvertenties die verschijnen
  • in de rechterkolom van de Google zoekresultaten,
  • in websites van Google Adsense partners en
  • in de rechterkolom van Gmail.
  • en op reclameboodschappen in de vorm van banners op YouTube-filmpjes.

Google heeft er alle baat bij dat goede content wordt gecreëerd om de juiste antwoorden te kunnen presenteren op de vragen die de bezoekers stellen aan de zoekmachine. Google wil dat men blijft zoeken met Google met als doel dat de gebruiker klikt op een zoekwoordgerelateerde tekstadvertentie.

Met de lancering van Google Glass biedt Google niet alleen de meest gebruiksvriendelijke manier om iets te publiceren op het internet maar gaat het internet in een veel sneller tempo gevoed worden met goede, relevante en up-to-date content dat opnieuw kan dienen als antwoord in de Google zoekresultaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Translate