Wanneer je nu een logo zoekt via Google Images en je klikt op ‘vergelijkbare afbeeldingen’, zie je die herkenningssoftware al in werking.
Google Glass biedt na positieve identificatie van het logo
- een woordje uitleg over het merk,
- de opties om het merk te 'liken' of te volgen via je Google+ Circles,
- laat je meteen het laatste nieuws over het merk zien via Google Nieuws
- of je wordt meteen doorverbonden met de merkenpagina op Google+ waar je weer alle nieuwe producten, acties en commercials kan ontdekken.
- Advertenties in traditionele media zoals de krant, met een duidelijk logo krijgen plots heel wat meer reactiemogelijkheden
- Gratis hippe t-shirts van ‘coole’ merken of artiesten met een duidelijk logo zijn een toegangspoort naar meer tekst en uitleg, beelden, video’s, muziek, tickets, aanbiedingen, activiteiten, …
- Sportsponsoring zal, waar men nu maar weinig reclameboodschappen op kwijt kan, plots veel meer mogelijkheden krijgen tot rechtstreeks contact of verkoop
- Je zal op de hoogte kunnen blijven van de laatste nieuwe modellen van je favoriete automerken door naar het logo op een auto of in een magazine te kijken via Google Glass
- Eveneens duidelijke logo’s op banners in een website of een app zijn dan een link naar veel meer mogelijkheden
- Autoreclame zal ook weer in populariteit gaan stijgen
Het gevolg van deze nieuwe evolutie is dat in de komende jaren in alle advertentievormen meer de nadruk gelegd zal worden op een goed ‘identificeerbaar’ logo en wat minder op de boodschap. Je zult nog steeds de aandacht moeten trekken met een pakkende slagzin en/of een attractieve foto. Maar adresgegevens, openingsuren, voordelen, acties hoeven dan niet meer persé vermeld te worden.
Dankzij Google Glass gaan we naast het ‘zoekgedrag’ en ‘klikgedrag’ het ‘herkengedrag’ kunnen gaan meten en lokaliseren met Google Analytics.
Dankzij Google Glass gaan we naast het ‘zoekgedrag’ en ‘klikgedrag’ het ‘herkengedrag’ kunnen gaan meten en lokaliseren met Google Analytics.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten