vrijdag 21 juni 2013

Gezichtsherkenning beroemdheden met Google Glass en Google+

Stel je voor dat je met Google Glass beroemde personen zou kunnen herkennen wanneer je ze toevallig of gepland tegen het lijf loopt.

Dit gebeurde ons op Times Square (NY)  in 2011 met de wereldberoemde acteur Hugh Jackman die plots uit een auto tevoorschijn kwam en werd gevolgd door een sliert van fotografen en een hoop toeristen die hun ogen niet konden geloven en ook snel een foto wilden maken.

Toen mijn vriendin en ik eindelijk beseften wat er aan de hand was en wie hij was kon ik nog snel een paar snapshots nemen voordat hij weer was verdwenen.

Het duurde toch weer enkele seconden voordat ik alle films op een rijtje kon zetten waar ik hem in gezien had en vond het jammer dat ik het niet meteen kon delen op Facebook met mijn vrienden omdat de foto's gemaakt waren met een aparte digitale camera.


Dit zou wel eens een nieuwe vorm van ‘handtekeningjagen’ kunnen worden waarbij zowel de handtekening als de foto of video van de ontmoeting meteen via Google Glass gedeeld kan worden met je vrienden voorzien met de naam van de beroemdheid als tag waardoor dit dan ook automatisch kan verschijnen op zijn of haar fanpage.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Translate